pizza


Här har ni lite bilder från i förrgår. Vi spenderade kvällen på en pizzeria och åt en massa glass efter det. Det var dock pizzan ni ser på bilden vi blev matförgiftade av så aldrig mer går vi dit. Dessutom var det kass service på stället. Vi hade i alla fall en väldigt trevlig kväll och det kändes så sorgligt att säga hejdå till Lisa som åkte hem igår, hon är så härlig den tjejen.
 
Idag fick vi en ny lärare och hamnade i en ny grupp vilket bara var postivit. Den nya läraren gick igenom allt väldigt noga vilket gjorde att man förstod allt och kunde hänga med på det hon sa. Vi fick också prata i nästan 2,5 timme och nu vill jag bara prata spanska hela tiden, man lär sig otroligt mycket genom att bara babbla på. Det var som Evelina sa, eller "Eveline" som dem kallar henne här haha, att vi är ju trotts allt här för att kunna lära oss prata, grammatiken kan vi nästan utantill redan och det är så sant så. Skolan var i alla fall väldigt rolig och givande idag. 
 
Igår flyttade även en ny "tjej" in i vår lägenhet. "Gud vad roligt det skulle bli" tänkte vi och vi låg vakna för att kunna hälsa henne välkommen och få henne känna sig trygg. "Tjejen" visade sig vara 60+ och skulle vara engelskalärare på en skola längre bort. Hon var supertrevlig, damen, men då hon frågade när vi brukar gå till skolan så hon kan ha koll på att vi inte försover oss så kände vi mest att det inte var så himla roligt längre. Kanske ändå är lite tur att vi flyttar till en annan lägenhet i helgen. 
 
Även fast jag har det så himla bra här kan jag inte låta bli att sakna er där hemma något galet mycket. Jag borde inte skypa med mamma så ofta för det gör bara att jag saknar henne mer och mer.
 
Idag är det 30 grader ute så nu ska vi ta tillvara på solen. PUSS
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback