Om att bo själv

 
Man kan säga att min dag igår började i en taxi. Den känslan som jag fick när jag satt där var ny. Aldrig har jag kännt den känslan då jag satte mig i bilen på väg mot min bostad den kommande månaden utan tryggheten Evelina. Det är svårt att förklara men det kändes ungefär som att starta ett nytt liv som en vuxen människa samtidigt som lilla ginger Julia med skräck frågade vad hon hade gett sig in på. Det var en härlig känsla och på något sätt kändes det lyxigt. 
 
Jag kom i vilket fall som helst kom jag slutligen fram till lägenheten och möttes av en gullig dam i en lobby som var den finaste jag sett. Damen, som hette Esther, gav mig nycklarna och sedan fick jag träffa min rumskompis, Chloe från Holland. Superhärlig tjej som också var hur gullig som helst. Rummet var perfekt och precis lagom för mig. Inget speciellt eller fancy, bara en bekväm säng och en bra garderob, ett skrivbord, stol och wifi. Det nödvändigaste helt enkelt. Hela lägenheten var väldigt fräsch vilket helt klart var ett stort plus. Jag trivs!
 
På ett sätt är det superskönt att få lite ensamtid och kunna vara för sig själv. Det behövs ibland. Men samtidigt bara längtar jag tills att få träffa Evelina varje dag i skolan och få prata om allt och berätta. Nu när vi också hamnade i samma klass så får vi också träffas mer. Jag vill ju inte vara utan henne. Vi gör liksom denna resan tillsammans och det vill jag inte ändra på!
 
Häromdagen skrev även Evelina och jag in oss på ett gym nära vår skola. Där är det meningen att vi ska tillbringa eftermiddagarna tillsammans. Vilket vi gjorde i lördags och idag. Eftersom vi ville ha något konkret att göra varje dag kände vi att ett gym hade varit perfekt och när vi besökt det första gym vi kunde hitta bestämde vi oss för att ta det. Fräscht som tusan, hade alla träningsmaskiner och till och med alla lesmills programmen (Rebecca och Nina!!!) så nu ska jag träna bodycombat och pump!
 
På bilden uppe till höger ser ni mitt rum och i mitten där nere är utsikten från min balkong. Det är så vackert på kvällarna när de lyser på Sagrada de familia. De andra bilderna är från i lördags då vi tog några drinkar på en bar i närheten. 
 
 
 

Kommentarer
Steffe säger:

Kommer ju bli super! Varje gång du är med om ngt nytt öppnas en ny synaps. En ny erfarenhet som läggs till erfarenhetsregistret. Om man är öppen och inte förväntar sig en massa blir det alltid en överaskning av det. Så bar njut och låt allt komma till dig...utan att värdera eller fundera på vad som borde komma.
Puss

2013-09-30 | 22:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback