La Boqueria

 
Efter vi vaknat i morse bestämde vi oss för att ta oss till matmarknaden som ligger på La rambla i Barcelona. Som tur är bor vi bara en 10 minuters promenad från gatan vilket gjorde det lätt att hitta och snabbt gick det också. Jag antar att många av er redan sett detta om ni varit i Barcelona men för mig som aldrig varit där var det helt klart en upplevelse. Ni som känner ju mig vet ju också vilken relation jag har till mat, hehe. 
 
Här sålde de allt ifrån alla världens frukter till ostar och grishuvuden (USCH!) . Det sista undviker jag helst att äta men allt det andra såg ju så otroligt gott och härligt ut. Jag och Evelina köpte varsin mangojuice och traskade runt i det härliga vimlet ett tag och insåg att det faktiskt inte var så dyrt som man hade kunnat tro. Vi fortsatte sedan mot Passeig de gracia, där vi också tillbringade hela dagen igår. Vi gick runt lite och tittade i affärer och satte oss tillslut ner för att ta en sangria och några tapas i solen. Det var så mysigt att sitta där, kolla på människor och njuta. 
 
Våra stackars fötter behöver i vilket fall som helst vila nu efter våra platta ballerinas och allt promenernade. Men snart tänkte vi gå ut och äta något i närheten. Vi bor i mitten av området El born som har de allra mysigaste tapasbarerna och restaurangerna. Kanske tittar vi in i någon utav dem eller fortsätter längre bort för att hitta billigare alternativ. 
 
 

Kommentarer
ELLEN SIMONE säger:

Ni måste testa Barcelonas godaste glass! Kommer aldrig ihåg vad stället heter, men ligger ganska tidigt till höger på La Rambla när man går från Plaza Catalunya! Man väljer storlek på bägare, sedan säger man hur många smaker man vill ha (jag brukar ta 5 eller nått, blir alldeles för många med fler typ haha) och så bara pekar man, så nice! :D

Btw, körde förbi Katedral idag och ditt fina hus <3. Saknar dig snygging!

2013-09-27 | 17:56:01
Bloggadress: http://stylebyellen.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback