BARCELONA

 
OCH SÅ VAR VI HÄR!
Vi satte oss i en taxi 4.30 i morse för att ta oss till flygplatsen för att checka in osv. Ja ni vet ju hur det går till. Måste ändå säga att jag var så stolt över mig själv när taxin faktiskt kom och de hade förstått vad jag hade sagt när jag hade ringt dagen innan. WIHO, framsteg!

I alla fall när vi kom till Barcelona gick allt så smidigt. Väskorna kom relativt fort och vi tog första bästa taxi till vår lägenhet. Väl där mötte oss en tjej som gav oss nycklar och sedan fick vi traska ut på en liten frukostrunda för att de skulle städa rummet innan vi fick tillträde till det igen. När vi sedan dök upp andra gången i lägenheten träffade vi en ny kvinna som var så trevlig SÅ. Och nu efter vi har tagit det lugnt ett tag har vi även träffat den mannen som äger lägenheten tillsammans med sin familj. Det verkar vara en jättehärlig familj det här. Kul att få lära känna så många nya människor! 
 
För tillfället känns det dock sådär att vara här. Barcelona verkar vara en himla härlig stad men samtidigt gillade jag mer att kunna strosa runt på gatorna utan att känna att man kan bli bestulen av vem som helst. Jag gillar också att ha koll på det mesta och det har jag inte här för att det är så JÄVLA stort (men visst vad hade jag förväntat mig?). När vi sedan börjar skolan igen om en vecka kommer antagligen inte heller jag och Evelina bo särskilt nära varandra vilket betyder en mindre trygghet och det gör mig också ganska osäker. Vi kommer få leva ganska mycket själva och på egen hand och det skrämmer mig lite om jag ska vara ärlig i en stad som denna. Visst, det kommer säkert bli bra och kännas bättre när man varit här några dagar och jag kommer säkert känna att Barcelona passar mig mer och mer. Men just nu -> nej. Jag vet dock att detta kommer bli en nyttig erfarenhet för mig och det är viktigt att lära sig att leva på detta sättet också. Det är bara att försöka ta in alla intryck och smälta allt så blir det säkert bättre sen. 

På samma gång som jag känner som jag gör ser jag fram emot vistelsen här på så galet mycket. Jag är lite förvirrad just nu och hoppas att det blir bättre efter jag sovit på saken. För jag har bara sovit i någon timme i natt, om ens det. Love 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback