Att se framstegen

 
 
 Idag får jag vara stolt över mig själv. Evelina skrev ett inlägg innan idag om hur stolt hon var över att hon gjort framsteg på lektionerna. Det ska hon vara. Vi ska verkligen vara stolta över oss för vi har kommit så himla långt på bara denna månaden. Allt vi innan inte sett som en klarhet blir allt ljusare och jag känner verkligen att det svåra i grammatiken har helt och hållet släppt för mig nu. Nu gäller det bara att inte glömma bort allt. För tro mig, det är MYCKET. Spanskan har ungefär 8 st olika former av dåtid och det svåra är att förstå när man ska använda dessa. Många av dem har vi inte ens i svenskan vilket gör det ännu svårare men nu verkar det ha lossnat för mig. Det är mycket tack vare hur lektionerna och våra böcker är uppbyggda som gör det lättare. Men självklart beror det mest på vår fina lärare Lucía som är så hjälpsam och förstår allt vi tänker och menar. 
 
En annan sak jag kan vara stolt över är att jag idag har LÅNGA naglar! För er som inte känner mig förstår nog inte hur stort det här är för mig, haha :D. Min pappa är också rätt stolt då han under en längre tid tjatat på mina naglar och nu är de ÄNTLIGEN fina. Han var glad igår på skype när jag visade dem ;) 
 
Det är så roligt för jag lär mig så mycket här nere. Inte bara om hur man ska sluta bita på naglarna utan om ALLT mellan himmel och jord och det är så härligt att verkligen få känna det. 
 
På lördag är tanken att vi ska åka till Nerja, en superfin by en timme härifrån. Där man kan paddla kanot genom grottor, upptäcka den vackra utsikten över de turkosa havet och sedan äta paella i solnedgången. Det ser jag fram emot. Men nu väntar solen, 30 grader idag igen och vid den här tiden är inte solen lika stark så nu ska jag sola. 
 
 

Kommentarer
lisa säger:

Åh, var i Nerja i Maj, det är såå fint där!! Sjukt backigt bara men så himla mysigt!!

2013-09-18 | 22:47:29
Bloggadress: http://galien.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback