Äkta turister i Malaga

 
I förrgår spenderade vi eftermiddagen inne i centrum för vi (läs: jag) kände för att vara lite mer turistiga av oss och besöka det kända slottet och ruinen Alcazaba. Vi tänkte att det skulle vara ganska blåsigt och kallt ute då vi kände oss kalla på frukosten men när vi börjat klättra upp i ruinen så insåg vi att det inte var så kallt alls. Solen stekte och svetten bara rann om oss. Jag knallade upp nästan alldra längst upp medans Evelina stannade på en avsats för att kolla läget där istället. Men gud vilken vacker utsikt det var. Malaga jag älskar dig. 
 
Efter det tog vi var sin stor vatten och klunkade i oss och så började vi fundera på vad vi skulle göra härnäst. Affärerna var tydligen stängda då vi har en så kallad "fiesta" här i staden (som inte betyder typ fest eller festival utan mer: ta det så lugnt ni bara kan för nu stänger vi exakt ALLA affärer inklusive supermarkets). Vi tog i alla fall vårt pick och pack och började vandra mot bussen som skulle ta oss tillbaka. Evelina stannade dock upp i allt detta när hon fick syn på hästarna som stod parkerade en bit bort och några sekunder senare satt vi i en vagn och skrittade runt där samtidigt som vi kollade på kyrkor, monument och hamnen (<3<3<3). Det var mysigt. 
 
Jag har för övrig sovit hela eftermiddagen och nu ska vi antingen snart gå på yoga eller ta en pw, vi har inte riktigt bestämt oss ännu.
 
 
 
 

Kommentarer
Clara säger:

Ser härligt ut!

2013-09-22 | 22:02:34
Bloggadress: http://clararingqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback