Mina planer...

 
Dagarna bara svishar förbi här i Barcelona och jag börjar verkligen känna att jag lever ett liv här nu. Med en riktig vardag. Förut kände jag mer att jag och Evelina mer bara var på en semester där vi också studerade spanska samtidigt men nu känns det på riktigt. 
 
Våra föräldrar kommer ju snart och hälsar på som ni kanske läst om och GUD vad jag ser framemot det. Jag vill visa dem allt, ta dem till bästa restaurangerna, åka och kolla på coola saker och såklart få briljera lite med min spanska. Men sen är då frågan, vad ska jag göra efter allt detta? Jag slutar ju skolan samtidigt som familjen kommer, närmare bestämt den 26 oktober och efter det vet jag faktiskt fortfarande inte riktigt var jag skall ta vägen. Jag känner inte riktigt att min resa här är slut så har jag i alla fall bestämt mig för att stanna till början/mitten av december. Jag har en hel del alternativ och jag tänker mycket på vad jag ska välja. Många familjer skriver till mig här i Spanien och vill att jag ska vara deras au-pair och det hade ju varit en otrolig erfarenhet och upplevelse. Frågan är bara om det är vad jag vill välja. Det ska ju kännas bra och jag vill att familjen ska bo i en bra stad men vi får helt enkelt se vad som händer under tidens gång. I vilket fall som helst är jag säker på att jag ska hem i december som sagt vilket känns bra. För samtidigt som jag vill fortsätta min resa här vill jag så galet gärna bara hem till mitt hus, familj och vänner. Julen kommer lägligt så att säga. 
 
Jag och min ryska rumskompis käkar mat nästan varje måltid ihop. Det är så roligt för dels lär jag känna en helt ny kultur och jag får öva otroligt mycket på min spanska. Vi har nämligen bestämt att vi så ofta som möjligt pratar spanska men såklart får engelskan hoppa in ibland när vi diskuterar lite djupare saker. Men det är i vilket fall som helst galet roligt men en aning utmattande att hela tiden byta språk och hoppa från det ena till det andra. 
 
Ikväll frågade Oksana mig om jag ville följa med till en bar/café och gå på något event med ungdomar från hela världen som hennes skola hade anordnat. Jag får se om jag följer med då jag känner mig en aning krasslig men det hade varit väldigt roligt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback