Min helg

 
Oj så mycket roligt vi har hunnit med den här helgen, Evelina och jag. Vi har tänkt mycket på att resan ihop börjar gå mot sitt slut och vi vill verkligen hinna med så mycket som möjligt vilket vi denna helgen verkligen har gjort. I veckan har det varit väldigt kallt här i Barcelona, det har regnat och man har för första gången fått sova med ett duntäcke. Jag har även fått inviga min nya fina höstjacka. Men trots att det regnade så spatserade vi på stan endel, jag träffade nya härliga människor på en cool bar och vi har sett massor av häftiga saker. 
 
I fredags träffade jag upp min fina konfirmationskompis Maria här i Barcelona för att äta middag tillsammans. Vi mötte upp Evelina och sedan gick vi till vår favoritrestaurang, Princessa, där vi bokstavligen slukade i oss tapas i alla dess former. Servitrisen frågade till och med om vi var säkra på att vi skulle äta sådär mycket. Men vi fick i oss allt och traskade sedan vidare in mot området El borne för att hitta någon mysig bar. När vi gått och huttrat ett tag hamnar vi efter många om och men och turer till ett läskigt ghetto ytterligare en gång på vår favorit bar där vi avslutade kvällen med hallonmojitos. En mycket trevlig och mysig kväll. 
 
Igår beslutade vi oss för att åka och kolla in Camp nou. Det var bara några metrostopp bort och vi kände att man måste ju ha sett detta ställe om man är i Barcelona. Trotts att arenan bara liknar en större version av värendsvallen var det kul att se och området var riktigt trevligt. Jag som inte ens är ett dugg interesserad av fotboll var väldigt nöjd med vår utflyckt. Vi skulle ha gått rundturen inne på arenan där vi skulle fått se omklädningdrummen och allt det där alla fotbollsintresserade vill se men det var stängt vilket var rätt tråkigt faktiskt. I vilket fall som helst var det en härlig och varmare eftermiddag och jag trivdes bra. 
 
Ni ska få se lite fler bilder från helgen men nu ska jag bege mig på ytterligare ett äventyr. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback