Mina första dagar hos familjen



Och så äntligen tänkte jag att det var dags för mig att uppdatera er lite. Jag vet egentligen inte riktigt vad jag ska börja för det har hänt så mycket på de sista dagarna och jag har ganksa mycket att berätta. Men jag känner att jag tar en sammanfattning så ni slipper läsa så mycket. 
 
Jag kom fram till Oviedo flygplats för redan 10 dagar sedan. Tiden rusar bara iväg och snart har det gått TVÅ (!!!!???) veckor sedan jag kom hit. Jag kände mig som hemma redan första dagen då familjen är helt otroligt snälla och välkomnade, jag tror inte man kan hitta en bättre aupair-familj. I vilket fall som helst så kom jag till huset som ligger i ett område som heter El Berrón, ungefär 1 mil från Oviedo stad. Om man kollar ut genom mitt fönster eller bara går längs gatorna här så ser man det vackra landskapet som sträcker sig så långt ögat kan nå. Tänk er böljande landskap, många kullar och dalar och allt är knallgrönt. De senaste dagarna har det även varit jättefint väder vilket är väldigt konstigt för att vara i norra Spanien i början/mitten på november tydligen, alla är helt förvånade över det faktum att man fortfarande endast kan gå i en långarmad tröja utan att frysa. 
 
Barnen jag tar hand om heter Juan och Miguel, är 3 och 6 år och världens sötaste små pojkar. Häromdagen när vi var ute och gick så stötte vi på några kompisar till familjen. Mamman presenterade mig och sa "det här är vår aupair, Julia" och då säger Miguel, den äldsta sonen "Nej mamma nu har du fel, hon är ju vår nya storasyster". Gulligare unge får man leta efter. 
 
Jag tar de till skolan på morgonen tillsammans med deras morfar och sedan har jag ganska mycket tid hemma fram till det är dags att hämta barnen igen. Sedan spenderar jag hela eftermiddagarna och kvällarna tillsammans med barnen genom att göra läxorna, leka och kolla på filmer. Och så äter dem vid tiotiden på kvällen vilket jag fortfarande tycker är väldigt ovant men det är så himla roligt att lära känna en ny kultur på djupet och på riktigt.
 
På dagarna äter jag lunch hemma hos mormorn och morfarn som också är helt fantastiska människor. Men då matvanorna är lite annorlunda som ni kanske förstått så äter det 3-4 olika maträtter istället för 1 som vi i Sverige brukar. Förrätt, huvudrätt och 1/ibland 2 efterrätter. Mätt blir jag helt klart och det är väldigt gott!
 
Jag trivs i vilket fall som helst väldigt väldigt bra här nere och alla tar hand om mig som jag vore en i familjen. Hoppas ni har det bra där hemma. Saknar er. 
 
 

Kommentarer
EMMAWHO säger:

Åh så kul att testa på att vara au pair! Låter jättebra, hoppas du kommer trivas :)

2013-11-19 | 21:33:19
Bloggadress: http://emmawho.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback