lite uppdatering

 
Jag har så mycket jag vill skriva om. Har så många tankar och idéer och vill bara skriva av mig. Men det får faktiskt bli en annan dag då jag har mer tid. Dagarna bara flyger iväg och jag har saker att göra HELA tiden. När jag inte tar hand om barnen eller hjälper till här hemma vilar jag (det behövs vill jag lova) eller så får jag åka med familjen på något häftigt äventyr. 
 
De är så gulliga här, de vill att jag ska upptäcka allt och se alla ställen i närheten så vi har hittils varit på en hel del ställen och äventyrat. Dels så tillverkar dem cider på ett speciellt sätt här i Asturias (provinsen) och förra helgen åkte vi till en av alla fabriker för att se processen. Jag var även, tillsammans med aupair-mammans kusin, i tisdags inne i huvudstaden Oviedo för att se den. Jag fick bokstavligtalat se allt. Det är svårt att förklara med ord hur det var men jag är förälskad. Jag blev så uppslukad av den vackra staden att jag inte ville lämna. Där fanns en otroligt vacker "gamla stan", en gigantisk park som var så kompakt att det var svårt att se himlen med söta björnar och påfåglar, miljontals mysiga caféer och restauranger och såklart Zara och de där vanliga butikerna som man kan gå in i om och om igen och alltid hitta lika fina saker. Och SÅ mycket mer. Man tänker ofta inte på norra Spanien som något speciellt men jag vill lova er att det är det. 
 
Imorgon ska jag på en ny utflykt till Gijón som är den näst störta staden i Asturias. Riktigt vad vi ska göra vet jag inte ännu men kul ska det bli. 
 
Jag har förutom bra kontakt med familjen blivit nära med mormor Dorinda. Hon och morfar Juan har inte mycket att göra om dagarna så jag går varje dag, vid klockan 1 och hälsar på dem och för att äta lunch med dem. Dorinda tycker det är fantastiskt kul att jag kommer för dels älskar jag hennes mat och så har hon någon att kolla på dokusåpor med. Det går en fantastiskt loj show på tv här i Spanien som ALLA kollar på och är ungefär som bonde söker fru fast utan bönder och allt utspelas i en studio... Men förutom dåliga såpor är det väldigt trevligt att prata med mormorn. Inte för att jag förstår precis allt hon säger till mig men jag nickar och ler och försöker hänga med i det mesta. 
 
Det finns så mycket mer att berätta men tar det i kommande inlägg. PUSS
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback